הידעתם? • מיהו הח"כ החרדי שהעביר את חוק חגורות הבטיחות

בין יתר החוקים שהעביר בכהונתו הארוכה בכנסת, היה חוק שהציל חיי רבים, ומעטים יודעים כי ידו של איש אגודת ישראל בדבר
ישראל פריי No Comments on הידעתם? • מיהו הח"כ החרדי שהעביר את חוק חגורות הבטיחות

פועלו של אחד מראשי תנועת 'אגודת ישראל' נותר מעט מוסווה בהיסטוריית הפוליטיקה החרדית, דבר הראוי לשימת לב דווקא בימים בהם נראה כי הפופולריות של נציגיה נוסקת לגבהים חדשים • האזינו:

צילום: אתר הכנסת
בין יתר החוקים שהעביר בכהונתו הארוכה בכנסת, היה חוק שהציל חיי רבים, ומעטים יודעים כי ידו של איש אגודת ישראל בדבר
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אין בזירה הציבורית מישהו שנתפס כמגזרי ואינטרסנטי יותר מנציגי הציבור החרדיים. גם בתקופות רגועות מגלי ההסתה הזכורים לרעה, תמיד יראו בנציגי המגזר כאלו שדואגים אך ורק לציבור שלהם, בעלי מעורבות ואיכפתיות ציבורית נמוכה, שאין להם בעולמם מאומה מלבד השגת תקציבים והטבות לבני מגזרם.

ואם מישהו חשב לייחס את השינוי המועט שחל באווירה הציבורית לגישה החדשה של הח"כים החרדיים, כדאי לו להפנות מבט לנקודה בלתי מוכרת בהיסטוריה של מדינת ישראל.

היום חל יום היארצייט לאחד מנציגיה המיתולוגיים של 'אגודת ישראל', שהיה מהדמויות הבולטות בכינונה בארץ. הרב יהודה מאיר אברמוביץ' ז"ל אולי אינו שם מוכר במיוחד בקרב הדור הצעיר, אך בין דור הסבים שלהם, הוא דמות בלתי נשכחת.

חוק חגורות הבטיחות

חוק חגורות הבטיחות

כתלמיד ישיבת חכמי לובלין, עלה ארצה חדור רוח שליחות אגודאית, והחל להשתלב בפעילות התנועה, תחילה בעיריית תל אביב, ולאחמ"כ בכנסת. הרב אברמוביץ שימש כיו"ר הועד הפועל של אגו"י, והנחה את המעמדים המפורסמים של היהדות החרדית בתקופה ההיא, ביניהם הכנסייה הגדולה וסיומי הש"ס.

בין יתר החוקים שהעביר בכהונתו הארוכה בכנסת, היה חוק שהציל חיי רבים, ומעטים יודעים כי ידו של איש אגודת ישראל בדבר. בתכנית 'מעבירים הילוך' בהגשת יעקב גרודקה, סיפר נכדו של הרב אברמוביץ' – עורך באתר 'קול חי' – על הסיפור המרתק שמאחורי החוק.

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות